Get Adobe Flash player

Login / Register

mout_volant_helices.gif

Search the site !

On line

We have 45 guests and no members online

Visitors


Today: 2
Yesterday: 4
This Week: 60
Last Week: 66
This Month: 138
Last Month: 495
Total: 297427

AcyMailing Module

captcha

sophiesultan2The same Sophie, next year, in 2010. The same Paris Conservatoire, venerable house. At the difference of jazz Masters' recitals in conservatoire, no applause between musical pieces. That creates a tremendous tension. You retain your breath for one long hour and believe me, it's long - for the musician and the public alike. I am no fan of applause (may be hypocrite) but it allows to release the pressure before going back to intense listening.

That's the last piece of her Master's final recital. I like that (and this time, she had slept, the night before).

La même Sophie, l'année suivante, en 2010. Le même conservatoire, vénérable maison. A la différence des prix de jazz, on n'applaudit pas pendant les Prix de classique, entre les oeuvres. Ça créé une chappe de plomb de tension. On reste en apnée pendant 1 heure et c'est long, tant pour le musicien que pour l'auditeur. L'applaudissement - que je ne vénère pourtant pas, loin s'en faut (loin sent faux !) - permet de relacher la tension, de décompresser avant de repartir dans l'écoute.

C'est la dernière pièce de son récital de Master final. J'aime bien (et elle avait dormi la veille, cette fois-ci).

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Share